Kochasz taniec? Zumba a odchudzanie

Brak komentarzy do Kochasz taniec? Zumba a odchudzanie

Odchudzanie to przede wszystkim przestrzeganie ściśle określonej diety oraz regularna aktywność fizyczna. Poszukiwaniu wymarzonej aktywności fizycznej warto poświęcić trochę czasu – trening ma być przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem. Jeśli bowiem każdorazowe wyjście na trening będzie wymagało zmuszenia się do aktywności fizycznej, postanowienie regularnego ćwiczenia szybko zakończy się niepowodzeniem.

Ciekawą alternatywą dla monotonnych ćwiczeń w siłowni jest taniec, a ściślej – zumba. Ta forma fitnessu kilka lat temu zawojowała fitness kluby i nic nie zapowiada, aby w najbliższym czasie miała ustąpić miejsca na podium. Czym jest zumba? I czy rzeczywiście stanowi przyjemny i skuteczny sposób na odchudzanie?

Zumba, czyli aktywność fizyczna w rytmie tańca

Zumba to bardzo energiczna forma aktywności fizycznej, polegająca na wykonywaniu energicznych ruchów w rytmie salsy, mambo czy rumby. Aktywując każdy mięsień ciała i powodując spalanie wielu kalorii, zumba okazuje się być świetnym środkiem do zrzucenia zbędnych kilogramów. Dodatkowym zyskiem jest doskonałe wzmocnienie kondycji, usprawnienie pracy układu sercowo – naczyniowego oraz wzmocnienie stawów i kości.

Zajęcia zumby polegają na wykonywaniu energicznych układów tanecznych, podążając za instruktorem. Ten miks gorących rytmów, energetycznego tańca i pozytywnej energii porywa tłumy i stale znajduje się w czołówce ulubionych zajęć sportowych. W kolumbijskim slangu zumba oznacza „baw się i ruszaj” i nazwa ta niezwykle trafnie oddaje charakter zumby.

Na takich zajęciach czujesz się trochę jak na gorącej, latynoskiej imprezie – doskonale się bawisz, tańczysz i doładowujesz pozytywną energią. A przy okazji dbasz o zdrowie i szczupłą sylwetkę – czy wyobrażasz sobie lepszą kombinację?

 

Zumba a odchudzanie

Potrzebujesz dowodów na to, że zumba odchudza? No cóż, tak naprawdę odchudza każdy rodzaj regularnie wykonywanego ruchu. Ale zumba wyróżnia się dynamiką zajęć i ich intensywnością. Efekt? Nawet 600 kalorii spalonych w ciągu godziny! To naprawdę imponujący wynik. Dla porównania – godzina joggingu to zaledwie 450 kalorii. Trenując tak intensywnie osiągasz poziom 60 – 70% tętna maksymalnego, co uskutecznia spalanie tłuszczu oraz na długo pobudza metabolizm. na piękną sylwetkę pracujesz zatem także po zakończonym treningu.

Pamiętaj jednak o regularności – optymalne efekty zauważysz trenując trzy – cztery razy w tygodniu, a zajęcia powinny trwać minimum 30 minut.

Równie ważna jest dieta – nie spożywaj więcej kalorii niż wynika to z Twojej całkowitej przemiany materii. A jeszcze lepiej – zapewnij dietą niewielki deficyt kalorii, rzędu 200 – 300 kalorii. Zauważalnie przyspieszy to odchudzanie. Sprawdź czy przypadnie Ci do gustu np. dieta pudełkowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.