Efektywne odchudzanie po ciąży – dieta, ćwiczenia i tabletki odchudzające

Większość młodych mam, zaraz po ciąży zastanawia się co zrobić z niechcianym bagażem kilogramów. Rozmyślamy nad najlepsza dietą, planem ćwiczeń i preparatami, dzięki którym sprawnie wrócimy do formy.

W czasie ciąży kobieta tyje średnio ok.  13-17 kilogramów. Oczywiście znajdą się też Panie, które mogą bardziej przybrać na wadze. Ciężko jest zapanować nad nadmiernym apetytem, kiedy nasz organizm domaga się słodyczy czy np. fast-foodów. Jak zatem pozbyć się dodatkowych kilogramów mając jednocześnie czas na opiekę nad niemowlęciem?

Zwykle w trakcie porodu kobiety tracą 6-7 kilogramów, ale co z resztą…

Nie martwmy się tym, że nasze ciało zmieniło się po urodzeniu dziecka, nie warto popadać w kompleksy. Jeśli włożymy trochę wysiłku i zaangażowania w zrzucenie wagi, w ciągu roku powinnyśmy wrócić do figury sprzed ciąży

Przede wszystkim należy zwrócić szczególną uwagę na naszą dietę w trakcie karmienia dziecka. Trzy pierwsze miesiące po porodzie to niezwykle ważny czas jeśli chodzi o nasze odżywianie. Musi ona być tak dobrana, by była też odpowiednia dla dziecka.

Karmienie dziecka piersią jest wyjątkowo korzystne dla naszej figury. Podczas karmienia kobieta traci ok. 200-500 kalorii w ciągu dnia. Ze względu na czas karmienia nie powinnyśmy decydować się na diety wymagające od nas wielu wyrzeczeń.  Absolutnie nie można się głodzić, zapominać zupełnie o jedzeniu i siadać do posiłku wieczorem, kiedy dziecko zaśnie.

Ćwiczenia fizyczne

Każda młoda mama wie, że opieka nad noworodkiem jest bardzo wyczerpująca, nie ma już czasu w ciągu dnia by dodatkowo zadbać o ciało. W pierwszych miesiącach życia nasz maluch dużo śpi, ale już niedługo zacznie być bardzo ruchliwy, młoda mama musi być na to gotowa. Warto np. często wychodzić na spacery z dzieckiem, zarówno jemu jak i nam ruch i świeże powietrze dobrze zrobi.

Ważne jest, by w czasie połogu zapytać swojego lekarza kiedy można rozpocząć dietę i zacząć ćwiczenia. Jest mnóstwo nieskomplikowanych ćwiczeń, które można wykonywać w domu, a które na pewno przyczynią się do poprawy kondycji. W wolnej chwili można też uprawiać nordic walking, który choć nie jest tak intensywny jak bieganie czy ćwiczenia siłowe, bardzo dobrze wpływa na na wzmocnienie mięśni całego ciała i zrzucenie dodatkowych kilogramów.

A jeśli nie ma czasu na ćwiczenia

Może się jednak zdarzyć, że przyrost wagi w trakcie ciąży był zbyt duży i potrzebne są konkretne działania. Młoda mama w natłoku zajęć nie zawsze ma czas na to by regularnie ćwiczyć, również pilnowanie diety bywa problematyczne. W takich sytuacjach, warto zwrócić uwagę na naturalne tabletki odchudzające. Jednak z braniem tabletek należy zaczekać do zakończenia karmienia.

Tabletki odchudzające działają poprzez przyspieszenie metabolizmu i tłumienie łaknienia, dodają również energii. Po wielu bezsennych nocach na pewno przyda nam się dodatkowa energia, dzięki której chętniej przyłożymy się do ćwiczeń. Tabletki hamujące apetyt pozwolą nam lepiej zastanowić się nad tym co jemy. Najważniejsze to być cierpliwą i wyrozumiałą wobec swojego ciała. Więcej na http://szczuplakobieta.pl/tabletki-na-odchudzanie/.

Oto kilka wskazówek dotyczących odchudzania po ciąży:

  • Zapomnij o szaleństwie liczenia kalorii. Zwracaj uwagę na to jak zachowuje się Twoje ciało, np. jedz wtedy kiedy odczuwasz głód.
  • Najważniejsza jest odpowiednia dieta, bogata w witaminy i składniki odżywcze. Powinnaś uwzględnić w niej nie tylko białko, ale również tłuszcze, węglowodany, błonnik.
  • Nie narzucaj sobie morderczego tempa odchudzania. Mało prawdopodobne, że po pierwszy miesiącu wskoczysz w spodnie, które nosiłaś przed ciążą. Ważny jest umiar i regularność. Absolutnie nie porównuj się z innymi mamami. Proces zrzucania wagi po ciąży u każdej z nas przebiega inaczej. Powrót do figury sprzed ciąży może trwać nawet 9–12 miesięcy.
  • Uważaj by nie przekraczać 0,7 kg spadku wagi tygodniowo – gdy tempo tracenia kilogramów jest większe, toksyny znajdujące się w tkance tłuszczowej są przenoszone do krwiobiegu, w ten sposób mogą trafić do mleka w piersiach.
  • Stawiaj tylko na zdrowe tłuszcze – sięgaj po oliwę z oliwek, olej rzepakowy i tłuste ryby. Postaraj się wykluczyć z diety produkty zawierające tłuszcze trans i tłuszcze nasycone.
  • Ćwicz regularnie ale nie przesadzaj z treningiem. Nie katuj sie ćwiczeniami, aktywność fizyczna powinna być dla ciebie przyjemnością, nie zaś przykrym obowiązkiem.
  • Pamiętaj o nawadnianiu organizmu i staraj się ograniczyć picie kawy.
  • Po okresie karmienia możesz śmiało sięgnąć po tabletki odchudzające.

Podsumowując , odchudzając się po ciąży musimy kierować się motywacją, wyznaczmy sobie cel (oczywiście realny) i konsekwentnie, aczkolwiek w racjonalnym tempie dążmy do jego osiągnięcia. Nie przejmujmy się opiniami otoczenia i nie sugerujmy wyznaniami  celebrytek, które twierdzą, że po urodzeniu dziecka, bez wysiłku w 3 tygodnie wracają do formy. Nie rezygnuj  jeśli od razu nie widzisz spektakularnych efektów. Rób wszystko na miarę swoich możliwości, nie wymagaj od siebie zbyt dużo, a systematyczność przyniesie efekty.