Pływanie – parę słów o korzyściach jakie może dać nam regularne odwiedzanie basenu.

Brak komentarzy do Pływanie – parę słów o korzyściach jakie może dać nam regularne odwiedzanie basenu.

Pływanie to sport właściwie dla każdego. Nie uznaje on wieku, wagi, przez co jest dziedziną niezwykle demokratyczną.

basen

Dla kogo pływanie?

Pływać każdy może, czasem lepiej, czasem gorzej. Pływanie nie uznaje wieku. Możemy pływać jako dzieci, jako nastolatkowie, a także jako starsi ludzie. Pływanie nie obciąża naszych stawów, przez ten sport idealnie nadaje się dla osób z większą nadwagą. Nie da się ukryć- im więcej ważymy, tym nasze stawy są bardziej obciążone nawet tymi codziennymi czynnościami.

Gdy chcemy schudnąć z większej nadwagi, a także otyłość musimy szczególnie zwracać uwagę na to, by dodatkowo nie obciążyć naszych stawów. Jeśli nie będziemy na to zwracać uwagi, możemy nabawić się poważnych problemów zdrowotnych, co może owocować nawet długotrwałą rehabilitacją.

Basen to rozwiązanie, które polecane jest nawet przez lekarzy. Można by stwierdzić, że na wiele dolegliwości powinno być zapisywane na receptę zamiast leków.

Korzyści z pływania

Basen pozytywnie wpływa na naszą sylwetkę oraz kondycję fizyczną. Pływając, dbamy o całe ciało, a jednocześnie zwiększamy swoją siłę i wytrzymałość, robimy to jednak zupełnie inaczej, niż wtedy, gdy ćwiczymy na siłowni. Po pierwsze nie obciążamy naszych stawów, a po drugie nie obciążamy naszego kręgosłupa- wręcz przeciwnie dajemy mu szansę na rozciągnięcie się i zrelaksowanie. Basen polecany jest osobom, które prowadzą siedzący tryb życia. Jeśli siedzimy w pracy, siedzimy w domu, a chcielibyśmy zadbać o siebie i zająć się aktywnością fizyczną, to basen jest świetnym wyborem.

zalety plywania

Dzięki pływaniu odpocznie nasz kręgosłup- szczególnie odcinek lędźwiowy, a także zwiększyły wytrzymałość naszego organizmu. Po sesjach w basenie będziemy zrelaksowani i wypoczęci. Pływanie wzmacnia także układ krążenia, co zostało nawet udowodnione naukowo.

Podając za magazynem sportowym Men’s Heath: Badania naukowe, które były prowadzone przez 19 lat w Finlandii (obejmujące 47 721 dorosłych osób), wykazały, że pływanie zmniejsza ryzyko zawału nawet o 26%! Wystarczy tylko poświęcić na tę aktywność 3 dni w tygodniu i pływać minimum 60 minut.

Jak przygotować się do wyjścia na basen?

Korzyści z pływania są ogromne, dlatego najwyższy czas udać się na basen. Potrzebujemy kilku rzeczy, by zacząć naprawdę efektywny trening, który wzmocni całe nasze ciało. Po pierwsze zadbajmy o wygodny kostium kąpielowy- powinien być dopasowany, tak byśmy nie musieli martwić się jego ułożeniem w czasie pływania. Po drugie na basen potrzebny jest czepek. Nie przejmujmy się, że nie jest nam w nim do twarzy. Niech pocieszeniem będzie fakt, że każdy wygląda nim… bardzo przeciętnie. Po trzecie pamiętajmy o klapkach.

Nie chodźmy na boso, płytki w szatni, koło basenu, czy pod prysznicami to siedlisko bakterii. Lepiej się chronić przed potencjalnymi bakteriami. Po czwarte weźmy ze sobą dobry żel pod prysznic i szampon, chlorowaną wodę należy z siebie zmyć delikatnym nawilżającym detergentem, tak by nasza skóra nie ucierpiała i nie zaczęła się wysuszać. Po czwarte pamiętajmy o balsamie do ciała. Dzięki temu trening nie tylko będzie efektywny, ale także nie będziemy po nim mieli wysuszonej skóry.

plywanie
Warto chodzić na basen- pływanie to sport, który poprawia wytrzymałość, rozwija nasze mięśnie oraz poprawia ogólną kondycję organizmu. Pływanie to także świetna aktywność dla każdego początkującego- nie obciąża stawów i pozwala nam zadbać o mięśnie i kondycję. Pływanie to nie tylko sport dla ciała, ale i dla duszy, dlatego nic dziwnego, że jest polecany dla wszystkich zestresowanych.

Więcej artykułów:

African Mango opinie cena i gdzie kupić | Mango Afrykańskie – tutaj

Jagody Acai Berry Extreme – cena i gdzie kupić tabletki – kliknij