Jak pozbyć się uciążliwego tłuszczyku na brzuchu?

Brak komentarzy do Jak pozbyć się uciążliwego tłuszczyku na brzuchu?

Brzuch to miejsce, gdzie gromadzi się najwięcej tłuszczu. Pozbycie się go jest na szczęście łatwiejsze niż się wydaje. Oto kilka rad jak pozbyć się tłuszczyku na brzuchu.

brzuszek

Zastosowanie diety

Tłuszcz na brzuchu jest nie tylko nieestetyczny, ale również groźny. U mężczyzn otyłość brzuszna jest przyczyną zawału serca oraz niejednokrotnie śmierci. Otyłość brzuszna zwiększa również prawdopodobieństwo rozwinięcia się cukrzycy. Tłuszcz odkłada się również w jamie brzusznej na narządach wewnętrznych powodując upośledzenie ich pracy. Dlatego tak istotna jest odpowiednia dieta pozwalająca usunąć nadmiar tłuszczu z brzucha.

Przede wszystkim należy zastąpić tłuszcze nasycone i trans tłuszczami pochodzenia roślinnego. Przykładem są oliwa z oliwek, oleje z pierwszego tłoczenia obniżające poziom złego cholesterolu oraz usprawniające proces metabolizmu tłuszczu. Dieta powinna zostać również uzupełniona w większą ilość orzechów oraz nasion, zawierających kwasy tłuszczowe oraz multum witamin i mikroelementów.

dieta kolaz

 

Zamiast ogromnych ilości smażonego mięsa lepiej postawić na warzywa strączkowe. Zawierają one mniej kalorii, ale również bogate są w białko. Zawierają witaminę PP przyśpieszającą metabolizm oraz zwalczającą nieestetyczne fałdki. Mięso czerwone lepiej zastępować częściej rybami morskimi.

Smażenie na oleju kokosowym jest znacznie zdrowsze niż na smalcu lub maśle. Jego zastosowanie już w ciągu jednego tygodnia pozwala na utratę nawet do dwóch kilogramów. Do diety warto również wprowadzić większą ilość jaj, zawierających komplet aminokwasów, białko oraz lecytynę, ochraniającą wątrobę i przyśpieszającą metabolizm.

Trening na płaski brzuch

Zanim rozpoczniemy trenowanie brzucha, aby wyrzeźbić mięśnie i zdobyć upragniony „sześciopak” ważne jest zrzucenie tłuszczu z całego ciała. Pomoże w tym oczywiście odpowiednia dieta, pozbawiona niezdrowych produktów, lecz potrzebny jest również trening ogólnorozwojowy, pomagający pozbyć się tłuszczu z całego ciała.

 

aktywnosc fizyczna

Warto wykorzystywać każdą chwilę na ruch, czyli na tak zwany trening kardio. Do kanonu tego rodzaju aktywności należy na przykład jazda na rowerze, pływanie, marsz, jogging, nordic walking, jeżdżenie na rolkach, czy chociażby wchodzenie po schodach zamiast jazda windą i wiele innych. Kiedy wreszcie tkanka tłuszczowa zostanie zredukowana, wówczas dopiero można skupić się na samym brzuchu i jego rzeźbie.

Jakie ćwiczenia pomogą schudnąć z brzucha?

Wbrew pozorom klasyczne brzuszki nie są najlepszym ćwiczeniem na płaski brzuch. Mięśnie brzucha mają skomplikowaną budowę, połączoną ze sobą i zachodząca na siebie. Mięśnie te posiadają warstwy. Dlatego ćwiczenie wyłącznie brzuszków nie przyniesie większych efektów, gdyż pobudzane są tylko niektóre partie. To dlatego nawet intensywne brzuszki nie będą skuteczne.

cwiczenia

Aby było widać efekt należy oddziaływać na wszystkie mięśnie brzucha regularnie i w tym samym czasie. Jedne z najskuteczniejszych ćwiczeń trenujących brzuch to przyciąganie kolan przy uniesieniu miednicy do klatki piersiowej leżąc, skłony tułowia z uniesionymi nogami, unoszenie miednicy w leżeniu z podparciem na boku. Ćwiczenia te poruszą wszystkie najważniejsze partie mięśni brzucha. Jednak nawet dobrze dobrane ćwiczenia nie okażą się skuteczne, jeśli będą wykonywane byle jak i na szybko.

To, co jest najbardziej istotne w wykonywaniu ćwiczeń pobudzających mięśnie brzucha, to przede wszystkim dokładność. Nie wolno pozwolić sobie na byle jakie wykonywanie treningu, ponieważ nie przyniesie on zamierzonych celów, a nawet może być przyczyną kontuzji lub poważniejszych obrażeń. Pamiętać należy, że ważniejsza jest zawsze jakość, a nie ilość.

przemiana brzucha