Dlaczego woda jest kluczowa podczas odchudzania – jej cudowne właściwości

Brak komentarzy do Dlaczego woda jest kluczowa podczas odchudzania – jej cudowne właściwości

Woda jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu – nikt nie ma co do tego wątpliwości. Wszak nasz organizm prawie w 70% składa się z wody. Stanowi ona naturalne środowisko większości przemian komórkowych.

Picie wody ma szczególne znaczenie w okresie odchudzania, gdy uwalnianiu depozytów kwasów tłuszczowych z adipocytów towarzyszyć musi sprawne oczyszczanie organizmu w toksyn. Co i ile należy zatem pić, aby zapewnić odchudzającemu się organizmowi odpowiednie nawilżenie?

Korzyści z picia wody

Regularne nawadnianie organizmu przynosi szereg korzyści dla urody i zdrowia. Woda jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego, serca, trawienia i przemiany materii. Odpowiednie nawilżenie organizmu jest konieczne, aby wszystkie procesy metaboliczne zachodziły sprawnie i z odpowiednią intensywnością.

Woda warunkuje przemiany węglowodanowe, lipidowe i białkowe oraz wypłukuje z organizmu toksyny. Ma to szczególne znaczenie podczas odchudzania. Tkanka tłuszczowe to miejsce, w którym kumulują się szkodliwe produkty przemiany materii czy metabolity leków.

Podczas redukcji masy ciała i uszczuplania depozytów tkanki tłuszczowej, toksyny te uwalniane są do krwiobiegu. I tu na scenę wkracza woda, pobudzając pracę nerek i nasilając ich wydalanie z organizmu.

Odchudzanie to także aktywność fizyczna – a ta bez wody nie ma racji bytu. Z jednej strony regularny wysiłek fizyczny zwiększa zapotrzebowanie na wodę, gdyż nasila jej utratę z potem. Z drugiej – jeśli chcesz trenować efektywnie, musisz zadbać o nawodnienie mięśni.

To one natychmiast reagują na niewielkie nawet odwodnienie organizmu, odpowiadając skurczami i wzmożonym zmęczeniem. Nie inaczej jest z sercem – aby sprawnie funkcjonowało, musi być zachowana równowaga wodno – elektrolitowa organizmu.

Kiedy organizm wysyła sygnały ostrzegawcze?

Wodę należy pić regularnie, nie dopuszczając do odwodnienia organizmu. Już odwodnienie rzędu kilku % poważnie zaburza funkcjonowanie całego organizmu. Niepokojące symptomy to:

– częste bóle i zawroty głowy
– zaburzenia koncentracji
– nieregularna praca serca
– chroniczne zmęczenie
– zła tolerancja wysiłku fizycznego
– przesuszona skóra
– uczucie pragnienia i suchości w jamie ustnej
– spadek ciśnienia krwi
– drgawki
– rzadsze oddawanie moczu, w ciemnożółtym kolorze
– omdlenia

Jeśli zatem zauważysz jakiekolwiek z wymienionych objawów – prawdopodobnie Twój organizm jest odwodniony. Należy zatem niezwłocznie zadbać o odpowiednią podaż płynów. A co i w jakich ilościach pić najlepiej?

Czym najlepiej nawodnisz organizm

Najlepiej nawodnisz organizm wodą mineralną – co do tego nie ma wątpliwości. Pij minimum dwa litry wody dziennie, popijając ją regularnie, małymi łyczkami. Inne godne polecenia płyny to herbatki ziołowe i owocowe, zielona herbata, soki warzywne.

W dziennym bilansie wody należy uwzględnić także wodę pochodzącą z pokarmów, której duże ilości znajdziesz w soczystych owocach czy zupach.

Unikać należy słodkich napojów, słodzonych soków z kartonu, mocnej kawy i herbaty. Pamiętaj, że woda doskonale ujędrnia ciało, jeśli zmagasz się z brakiem jędrności, koniecznie przeczytaj artykuł tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.