Czego nie wiesz o suplementach diety?

Suplementy są ostatnimi czasy bardzo popularne. Ich zażywanie jest większe niż kiedykolwiek. Niestety wielu ludzi nie ma pojęcia, jak w odpowiedni sposób stosować suplementy diety i jakie korzyści wynikają z ich zażywania.

Z pewnością nie jest tak, że wystarczy przyjąć tabletkę z witamina i już nasze zdrowie się poprawia. Niestety witaminy, które są zawarte w suplementach, nie przyswajają się w organizmie tak, jak te naturalne, które pochodzą z pożywienia.

Szacuje się, że witaminy i minerały zawarte w suplementach mogą przyswajać się jedynie w 20%.

Wychodzi więc na to, że jeżeli dana tabletka opatrzona jest informacją, że danej witaminy jest w niej np. tyle, że pokryje to dzienne zapotrzebowanie na nią w 100%, to trzeba mieć świadomość, że tak naprawdę tej witaminy będzie tam tyle, ile miałoby pokryć 20% zapotrzebowania.

Dlatego też w fakty i mity na temat suplementów, powinny być na bieżąco analizowane. Nie możemy dopuścić do sytuacji, w której będziemy bezmyślnie przyjmować daną witaminę lub kompleks witaminowy i nie będziemy myśleć o tym, jakie to ma konsekwencje dla naszego organizmu.

Oczywiście zdarzyć się też może, że daną witaminę przedawkujemy. Niektóre związki jest bardzo łatwo przedawkować, inne trochę trudniej, ale musimy liczyć się z tym, że każdy składnik, jaki dozujemy do swojego organizmu, powinien być dokładnie zmierzony. Musimy wiedzieć, jak z nim nie przesadzić.

Bardzo popularne ostatnimi czasy jest przyjmowanie dużych dawek witaminy C. Na podstawie badań, jakie zostały przeprowadzone, stwierdzono, że duże ilości witaminy C mogą znacznie pomóc nam w walce z większością chorób.

Do tej pory wydawało się, że witamina C jest pomocna tylko w leczeniu przeziębienia i zapobieganiu mu, a także w przyspieszaniu gojenia się ran, ale ostatnio doszedł do tego też czynnik mocno terapeutyczny. Suplementy diety z witaminą C stały się bardzo popularne w alternatywnym leczeniu.

Niestety przyjmujemy je w zły sposób. Tania i szeroko dostępna witamina C tak naprawdę ma małe zdolności lecznicze. Tylko witamina C lewoskrętna jest w stanie odpowiednio przyswajać się do organizmu.

Ta, która jest prawoskrętna, niestety nie ma takich właściwości. Podstawowe informacje zawarte na ulotkach suplementów powinny jasno mówić, jaka jest postać witamin i minerałów, które się w nich znajdują. Niestety takiej informacji tam nie uświadczymy, bo spowodowałoby to znaczny spadek zarobków firm farmaceutycznych.

Ludzie widząc, że kupują słabej jakości witaminy, nie kupili by ich wcale albo zamiast kupować duże ilości zainwestowaliby w mniejsze, ale lepszej jakości suplementy diety. Mało osób wie również, że łączenie ze sobą niektórych składników ma na organizm negatywny wpływ, nie wiemy nawet w jakich godzinach powinno się przyjmować dane składniki.

Np. kwasy omega 6 i omega 9 powinny być przyjmowane w godzinach porannych, jeżeli przyjmujemy je później, nie mają na nasz organizm tak pozytywnego wpływu. Musimy być świadomymi konsumentami, przez cały czas poznawać fakty i mity na temat tego, co kupujemy tak, żeby nie wyrzucać pieniędzy w błoto.

Do tej pory wielokrotnie daliśmy się naciąć na coś, co tak naprawdę nie miało prawa działać. Od tej pory warto być mądrzejszym i poznawać podstawowe informacje dotyczące suplementów.

Wyjdzie to na korzyść nie tylko naszemu zdrowiu, ale również pozytywnie odbije się na zawartości portfela, bo przestaniemy kupować to, co nie jest warte swojej ceny.

Jednakże największą zaletą będzie fakt, że zrozumiemy, jak ważna w codziennym życiu jest zdrowa dieta.

Możecie Państwo także poczytać nt. opinii o african mango, tabletkach zielonej kawy oraz sposobom na cellulit.