Co jeść żeby schudnąć?

Nadwaga to coraz poważniejszy problem, okazuje się, że 50% ludzi w Europie ma już nadprogramowe kilogramy. Co prawda skala tego zjawiska nie jest tak wysoka, jak w Stanach Zjednoczonych (tam z nadwagą boryka się aż 70% społeczeństwa), ale nie zmienia to faktu, że u nas również sytuacja nie przedstawia się optymistycznie. Wszędzie słyszymy zapytanie jak można szybko schudnąć, ale wydaje się, że ludzie, którzy je zadają, chcą natychmiastowego efektu bez żadnych wyrzeczeń.

To jednak nie jest możliwe, bo dodatkowe kilogramy tak jak nie wzięły się znikąd, tak same nie znikną. Żeby spalić tkankę tłuszczową, należy zmodyfikować swoją dietę, a także wprowadzić odpowiednią dawkę aktywności fizycznej. Zasadnicza jest natomiast dieta, to od niej wszystko się zaczyna i bez jej zmiany nie będziemy w stanie posunąć się ani na krok do przodu.

kalorie na utrate wagi

Co jeść aby schudnąć?

Przede wszystkim musimy zdać sobie sprawę z tego, że większość naszej diety to cukry oraz tłuszcze. Mało w niej warzyw i owoców, pełnoziarnistego pieczywa oraz produktów kiszonych, które tak dobrze wspomagają przewód pokarmowy. Żeby odchudzanie było skuteczne, przede wszystkim należy zmniejszyć dzienną dawkę kcal do takiego poziomu, żeby był on mniejszy niż zapotrzebowanie energetyczne organizmu. Tylko wytwarzając deficyt kaloryczny, będziemy w stanie naruszyć zapasy tłuszczu, które zgromadziły się w naszym organizmie. Jeśli nasze zapotrzebowanie kaloryczne wynosi 2500 kcal, niech dieta dostarcza tylko 2000 kcal, na pewno nie będziemy chodzić na niej głodni, a po jakiś czasie zauważymy, że nasza waga spada.

Żeby przyspieszyć metabolizm, dobrze jest wspomagać się produktami, które sprzyjają odchudzaniu. Wśród nich znajdują się między innymi:

  1. Jogurt grecki – ze względu na dużą zawartość białka i wapnia, pobudza metabolizm, a także pomaga utrzymać szczupłą talię.
  2. Ryby morskie – zawarte w nich kwasy omega-3 obniżają poziom leptyny w organizmie, a co za tym idzie nie dopuszczają do odkładania się tkanki tłuszczowej.
  3. Ocet jabłkowy i balsamiczny – dodawanie octu balsamicznego lub jabłkowego do potraw powoduje, że przed długi czas odczuwamy sytość, oraz przyspieszony zostaje metabolizm tłuszczów i cukrów.
  4. Imbir – podnosi ciepłotę naszego ciała i powoduje, że procesy metaboliczne zachodzą szybciej. Systematyczne dodawanie imbiru, jako przyprawy powoduje, że tłuszcz zostaje dosłownie wyciśnięty.
  5. Ostre papryczki – zawierają kapsoicynę, która wykazuje działanie podobne do imbiru. Obecność czerwonych, ostrych papryczek w potrawie sprawia, że odczuwamy mniejszy głód. Wszystkie ostro doprawione potrawy hamują uczucie głodu, a tym samym sprawiają, że zjadamy ich mniej w porównaniu do delikatnie doprawionych potraw.
  6. Zielona herbata – zawiera kofeinę i katechit, które aktywują metabolizm. Herbata z zielonych liści doskonale oczyszcza organizm, a dzięki temu jest on w stanie pozbyć się złogów toksyn, które czasami utrudniają utratę zbędnych kilogramów.
  7. Cykoria – jeśli zastanawiasz się, co jeść żeby schudnąć, musisz wziąć pod uwagę cykorię. Posiada ona w swoim składzie substancje goryczkowe, które aktywują wydzielanie żółci, większa ilość wydzielanej żółci to natomiast mniejsze odkładanie tkanki tłuszczowej.

Zdrowe przekąski – co jeść aby schudnąć, czyli dieta między posiłkami

Ogromnym błędem osób, które się odchudzają jest fakt, że liczą one wyłącznie kalorie, które znajdują się w głównych posiłkach, podczas gdy czasami drugie tyle przyjmują w postaci przekąsek. Nie będzie wcale rzeczą dziwną, jeżeli powiemy, że często to właśnie przekąski niszczą efekty całej diety.

Słodkie batoniki, cola, (nie)zdrowe jogurty, zupki instant, gorące kubki – to wszystko są bomby kaloryczne, które potajemnie niweczą nasze efekty. Większość przekąsek nie daje nam nic poza pustymi kaloriami, są jednak produkty, które możemy jeść niemalże bez ograniczeń. Produktami takimi są:

  1. warzywa (seler naciowy, marchew, brokuły, czerwona papryka, ogórki, szparagi, sałata lodowa)
  2. owoce (kiwi, mandarynki, arbuzy, kwaśne jabłka)
  3. pestki słonecznika i dyni
  4. jogurty naturalne niskosłodzone oraz wafle ryżowe

Jeżeli między posiłkami odczuwasz głód, powyższe produkty możesz jeść bez obawy o to, że przybierzesz na wadze. Jednakże kiedy już jesteśmy przy produktach niezdrowych, warto na chwilę skłonić się nad tym, co jemy bardzo często, a co zawiera ogromne ilości ukrytego tłuszczu i cukru.

Cała wysoko przetworzona żywność to skupisko cukrów prostych (sacharozy i syropu glukozowo-fruktozowego), a także tłuszczów trans (utwardzonych tłuszczów roślinnych). Składniki te znajdziemy w słodyczach, wędlinach, gotowych sosach, zupach instant, kostkach bulionowych, napojach gazowanych, gotowych dania ze słoika w wielu innych. Prosty z pozoru sok może w jednym litrze zawierać aż 20 kostek cukru, a niewinny pasztecik czy wędlina posiadać 40% tłuszczu.

Jeśli wziąć pod uwagę ilości takiego jedzenia, jakie pochłaniamy każdego dnia, nie jest niczym niezwykłym, że nie możemy schudnąć. Czasami zamiast pytać siebie, co jeść żeby schudnąć, warto zadać sobie pytanie: czego nie jeść? Jak można szybko schudnąć, skoro do naszego organizmu dostaje się taki ogrom tłuszczów i cukrów? To jest praktycznie niewykonalne, dlatego przed każdą dietą należy zrobić mały research tego, co jemy. Jeśli w naszej diecie gości dużo gotowych produktów, musimy je bezwzględnie ograniczyć, może nie od razu wyeliminować (gdyż może to być demotywujący szok dla organizmu), ale przynajmniej znacznie ograniczyć. Szybka żywność dlatego jest taka tania i łatwa w przygotowaniu, gdyż zawiera wszystko to, czego sami nie dostarczylibyśmy sobie przygotowując samodzielnie posiłki.

jedz by schudnąć

Jak wyeliminować ukryty cukier i tłuszcz?

  1. Przede wszystkim zwracaj uwagę na wędliny.
    Wybieraj te, w których jednoznacznie widzisz duży kawałek mięsa, jeśli wędlina jest drobno zmielona, z pewnością jest w niej duża dawka tłuszczu. Wędliny wieprzowe zastąp drobiowymi, chuda szyneczka z indyka z pewnością ma mniej kalorii niż kiełbasa grillowa.
  2. Nie daj się oszukać kupując jogurty.
    Spora część reklamowanych w naszym mediach jogurtów i musli ma bardzo dużo cukru. Zamiast słodkiej, owocowej bomby wybierz jogurt naturalny i wzbogać go owocami czy pestkami.
  3. Zwracaj uwagę na to, co pijesz.
    Gotowe soki, w tym te warzywne, mają wiele sztucznych dodatków, które nie będą sprzyjać Twojej diecie. Zastąp je zieloną lub czerwoną herbatą, wodą mineralną albo własnoręcznie wyciśniętym sokiem – tylko wtedy wiesz, co pijesz.
  4. Gotuj na parze zamiast smażyć i piec.
    Podczas obróbki termicznej bardzo często dodajemy do potraw tłuszcz, a nawet jeśli tego nie robimy, to w procesie gotowania zostają zniszczone witaminy i minerały, które pomogą nam utrzymać szczupłą sylwetkę. Warzywa gotowane na parze albo ryba z folii bez dodatku tłuszczu smakują równie dobrze, a im ich więcej, tym obwód naszego brzucha mniejszy.

Nie zastanawiaj się, jak można szybko schudnąć, już dziś wprowadź powyższe zasady i ciesz się z tego, że Twoja waga pokazuje coraz mniej. Odchudzanie nie musi być głodówką, wcale nie musisz jeść tego, czego nie lubisz, najważniejsze, żebyś zrezygnowała z tych produktów, które powodują tycie.

Chcesz szybko dostrzec rezultaty odchudzania?

Wyeliminuj z diety białe pieczywo i produkty z mąki pszennej, nie minie kilka dni, a zauważysz, że Twój brzuch jest mniejszy, a wskazówka wagi zaczyna spadać w dół. Zamiast chipsów chrup marchewkę – nie będziesz głodny, a kalorii przyjmiesz tyle, co nic. Zamiast usmażyć kotleta, upiecz kawałek mięsa w folii aluminiowej lub rękawie – będzie o niebo lepsze, soczyste i kruche, ale nie dostarczy Ci tyle tłuszczu.

Wprowadzaj zmiany systematycznie, uzyskiwane efekty z pewnością będą Twoją motywacją do dalszych działań. Już teraz wiesz co jeść aby schudnąć, wystarczy tylko wprowadzić te informacje w życie i obserwować całkowitą zmianę swojego wyglądu. Dodatkowa aktywność fizyczna będzie taką wisienką na torcie, dzięki której Twoje ciało będzie jędrne, sprężyste i seksowne. Zacznij już dziś, lepszego momentu nie będzie.

Zapoznaj się także z naszymi artykułami o mango afrykańskim oraz siemieniu lnianym.

Jeśli interesują Cię inne naturalne specyfiki, poczytaj o zielonej kawie oraz kremach i tabletkach na cellulit.

Na stronie głównej znajdują się linki do reszty artykułów.

Odpowiedzi do “Co jeść żeby schudnąć?

  1. patrycja

    chciałam podzielić sie moją hostoria. Jesli można :0 standard, kobieta jak wiele innych, 25 kilo nadwagi, dieta inna co miesiąc i nic z tego. Ciągle powroty do poprzedniego stylu życia, ciagle zniechcenie. Chyba z tego powodu zaczelam szukac, hmm terapii? Nie wiem. Zamiast dietetyka znalazłam psychodietetyka, Ja korzystam z usług firmy Cel w gdyni ale takich miejsc jest więcej. Teraz mam chyba inne spojrzenie na to wszystko a bynajmniej nad tym pracuje. Staram sie zrozumieć ile z moich kilogramów, tkwi ze tak powiem w glowie. Ja chodze tam od jakiegos miesiaca ale jestem zadowolona z efektów. A co Wy sadzicie na ten temat?

  2. Marta2017

    Co jeść żeby schudnąć? Poczytajcie o badaniach genetycznych igenesis. U mnie w pracy dziewczyna też odchudzała się różnymi wersjami diet. A słusznej wagi była. Zrobiła te badania, je z nami na stołówce może nie wszystko, ale normalnie, bez udziwnień jak kiedyś. Widziałam nawet te wyniki badań. Jestem pod wrażeniem, nawet podpowiedzieli że może zachorować na cukrzyce. Teraz unika tylko kilku produktów i właściwie nabiera ładnej linii. Nie będę tu pisać jakich produktów unika, bo niczego nie chcę sugerować. Jednemu wyjdzie, ze nie może jeść prod. z laktozą a inny wprost przeciwnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *