Błędy jakie popełniamy będąc na diecie

No Comments on Błędy jakie popełniamy będąc na diecie

Jednym z trudniejszych momentów w naszym życiu jest ten, w którym zdajemy sobie sprawę, że potrzebujemy diety.

Zbyt duże liczby na wadzę, zbyt mała ilość wygodnych ubrań i zbyt pełna słodyczy szuflada w pracy spowodować może, że dieta będzie prowadzona w sposób chaotyczny, nieprzemyślany, a czasem nawet desperacki.

Jakie błędy podczas diety popełniamy najczęściej i jak ich uniknąć, a tym samym znacznie zwiększyć efektywność tego trudnego okresu w życiu?

Błędy podczas diety

Do najczęściej popełnianych błędów podczas diety należą:

1. Zakładanie szybkiego efektu – skuteczne, a co najważniejsze zdrowe odchudzanie musi trwać.

Natury nie da się oszukać i aby cały proces utraty wagi przebiegał zdrowo i bezpiecznie dla organizmu, musi on zająć pewien okres czasu.

Nastawianie się w kwietniu na talię osy w czerwcu, gdy posiada się oponkę, sprawi jedynie, że po pierwszych kilkunastu dniach zniechęcimy się i przerwiemy dietę.

2. Bagatelizowanie znaczenia diety – wiele osób albo w ogóle nie stosuje żadnej diety albo robi to bardzo symbolicznie, a swoje zachowanie usprawiedliwia ćwiczeniami.

Prawdą starą jak świat jest to, że za dobrą kondycje fizyczną ćwiczenia odpowiadają jedynie w 30%. 70% to zasługa odpowiedniej diety.

3. Robienie sobie prezentów – jedno ciastko dziennie, bo przeszłam przystanek na piechotę zamiast jechać.

Paczka czipsów, bo przyniosłem duże i ciężkie zakupy do domu.

Któż z nas tego nie zna? Jest to ogromny błąd, który stopniowo dewastuje naszą dietę i niszczy silną wolę.

Niezdrowe podjadanie
4. Brak ćwiczeń fizycznych – dużo pracuje, sprzątam dom, czy chodzę na piechotę do pracy – nie potrzebuje więc ćwiczeń. Jest to duży błąd.

Organizm adaptuje się do wszystkiego. Czynność stale powtarzana przestaje mieć stopniowo wpływ na wagę. Potrzebne są dodatkowe bodźce, które uzyskać się da jedynie poprzez dodatkową aktywność fizyczną.

5. Wykonywanie niepotrzebnych ćwiczeń – co robimy podczas odchudzania?

Oczywiście brzuszki i przysiady. Kilka serii po kilka powtórzeń i z głowy. Niestety jest to pod względem odchudzania czas stracony.

Ćwiczenia modelujące mięśnie w żaden sposób nie mają wpływu na wagę ciała.

Aby ilość nagromadzonego tłuszczu się systematycznie zmniejszała, konieczny jest długotrwały wysiłek, trwający minimum 30 minut.

Po tym czasie organizm dopiero rozpoczyna spalanie nagromadzonego tłuszczu. 10 minutowe ćwiczenia np. brzuszki, nie mają na to żadnego wpływu.

Polecane są ćwiczenia, które angażują większą ilość mięśni, np bieganie lub rower. Bardzo dobrze na spalanie tłuszczu działa również crossfit. Przeczytajcie na temat Modny crossfit – jak wpłynie na naszą kondycję.

Leave a Reply

Your email address will not be published.